6 redenen om een website te hebben voor je eigen zaak.

Share This Post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

In de huidige wereld van social media wordt een website vaak bekeken als een kost of juist met onbegrip. Waarom hier een budget voor voorzien terwijl je uit je eigen al direct een Facebook pagina kan maken?

Een website geeft je juist de meest krachtige marketing tools die je nodig hebt om je zaak te laten groeien. De juiste analytics kan je aantonen welke doelgroep je aanspreekt en waar je op dient te focussen. Daarom heb ik in 6 punten opgelijst waarom dit juist zo belangrijk is voor je eigen zaak.

Een website verhoogt uw image van uw bedrijf

Uw website heeft een krachtige invloed op het vertrouwen van een potentiële klant in u. Een professioneel ontwerp, een goed geschreven exemplaar, nuttige productinformatie en goede contactinformatie kunnen het vertrouwen in uw bedrijf enorm vergroten. Het laat mensen weten dat u goed geïnformeerd en up-to-date bent. Als u de tijd neemt om een site van goede kwaliteit met nuttige informatie te ontwikkelen, zullen bezoekers geen andere keuze hebben dan onder de indruk te zijn.

Een website maakt uw bedrijf altijd en overal zichtbaar

Met een website stelt u zich open voor een wereld van mogelijkheden om mensen te bereiken die u anders misschien niet zouden vinden. Met een muisklik kan iedereen 24 uur per dag en 7 dagen per week de website van uw bedrijf bereiken.

Een website maakt het gemakkelijk voor mensen om nieuwe klanten naar u door te verwijzen

Voor veel bedrijven zijn verwijzingen een cruciale bron van nieuwe klanten. Het hebben van een website maakt het gemakkelijk om verwijzingen aan te moedigen, omdat klanten eenvoudigweg vrienden en zakelijke contacten naar uw site kunnen sturen. Website-adressen zijn gemakkelijker te onthouden dan telefoonnummers. Bovendien maakt het feit dat mensen op meerdere manieren contact met u kunnen opnemen, de kans groter dat ze dat zullen doen.

Een website is een krachtig verkoopinstrument

Het verkopen van uw producten via een online winkel is vaak een geweldige manier om uw bedrijf uit te breiden. U hebt een eeuwigdurende, gemakkelijk toegankelijke winkel – een die een fractie van een stenen en mortel winkel kost en veel meer mensen kan bereiken. Zelfs als u uw diensten niet direct via het internet kunt verkopen, is een website nog steeds een krachtige troef. Het is een trigger die u gebruikt om bezoekers te overtuigen waarom ze uw diensten nodig hebben. U laat ze watertanden om te kopen en nodigt ze vervolgens uit om contact met u op te nemen via uw site.

Een website verhoogt de waarde van uw reclame

Het toevoegen van uw website adres aan al uw advertenties, visitekaartjes en bedrijfsliteratuur is een geweldige manier om potentiële klanten naar uw bedrijf te trekken. Het verstrekken van een website geeft mensen een manier om te handelen op uw bericht wanneer ze over je horen of als ze een advertentie zien voor uw bedrijf. Naar een website gaan is makkelijker dan schrijven, een winkel bezoeken of zelfs een telefoontje plegen. Klanten krijgen de informatie op het moment dat het hun uitkomt en hoeven niet te wachten op een verkoper om hen te helpen. Ook is het vaak comfortabeler om een website te bezoeken, omdat er geen verplichting is. Bezoekers voelen zich niet onder druk gezet.

Een website helpt u in contact te blijven met potentiële klanten

Er zijn vaak mensen die geïnteresseerd zijn in wat je te bieden hebt, maar ze zijn misschien nog niet klaar om te kopen. U moet met hen in contact blijven, zodat u direct in gedachten komt als ze klaar zijn. Een website is een geweldige manier om dit te faciliteren. U kunt uw website gebruiken om e-mailadressen van bezoekers te verzamelen. Vervolgens kunt u periodiek een promotionele e-mail of een nieuwsbrief versturen. Contact houden houdt uw bedrijf fris in het geheugen van de bezoekers.

Nou, daar heeft u het –6 manieren waarop een website uw bedrijf ten goede komt en u helpt meer te verkopen. Wilt u deze mogelijkheid overlaten aan uw concurrenten? Zeker niet! Elke dag dat u wacht, laat u ze zich online vestigen als dé bron in uw vakgebied.

Schrijf je in op onze nieuwsbrief.

Andere posts

Ben je nieuwsgierig naar de mogelijkheden?

Laat ons een berichtje achter en houd contact.

Ben je nieuwsgierig
naar de mogelijkheden?

Laat ons een berichtje achter en houd contact.